.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دوهفته فرصت برای اصلاح اطلاعات خانوار

عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران، در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: خانوارها می توانند با مراجعه به yaraneh.amar.org.ir اطلاعات اقتصادی خانوار خود را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنند.

عادل آذر گفت: همچنین شماره پیامک 300000 از فردا صبح برای اطلاع رسانی در این زمینه درنظر گرفته شده است.

وی افزود: افراد می توانند با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار به این سامانه پیامکی اطلاعات خانوار خود را دریافت کنند.

عادل آذر گفت: همچنین تلفن گویای 0218587 پاسخگوی ابهام ها در این زمینه است.

رییس مرکز آمار ایران گفت: تحولات و تغییرات اطلاعات خانوارها مانند تولد، فوت، طلاق و ازدواج به طور مستمر از طریق سازمان ثبت احوال برای ما ارسال و در سامانه مرکز آمار اعمال می شود.

عادل آذر افزود: بر اساس مصوبه کارگروه تحول اقتصادی دولت، باید سالانه دو بار سامانه مرکز آمار ایران برای اصلاح اطلاعات اقتصادی در دسترس عموم قرار گیرد.

وی گفت : پارسال در اردیبهشت و آذر این کار انجام شد و 3 میلیون و 600 هزار نفر معادل یک میلیون و 300 هزار خانوار با مراجعه به این سایت اطلاعات خود را اصلاح یا ثبت نام جدید کردند.

عادل آذر اظهار داشت: در این سایت دو نوع اصلاحات هویتی شامل شماره شناسنامه یا شماره ملی و اطلاعات اقتصادی مانند میزان درآمد و یا تغییر نشان پستی قابل اصلاح است.

رییس مرکز آمار ایران افزود: موارد تولد، فوت، ازدواج و طلاق از طریق ثبت احوال به طور الکترونیک برای مرکز آمار ایران ارسال می شود و با این حال خانوارها می توانند با مراجعه به این سامانه، ثبت این موارد را کنترل کنند، اما نیازی به مراجعه حضوری به مرکز آمار نیست.

عادل آذر گفت: در صورتی که ازدواج انجام شده باشد باید افراد به عنوان خانواده جدید ثبت نام کنند و ابتدا باید افراد از خانوارهای قبلی حذف شده باشند.

وی درباره کسانی که از قبل و با پرکردن فرم کاغذی اطلاعات اقتصادی خانوار کد رهگیری دریافت کردند اما اجازه افتتاح حساب به آنان داده نمی شود، افزود: ممکن است هویت سرپرست یا اعضای برخی از این خانوارها در ثبت احوال تایید نشده باشد و اطلاعات آنان در سامانه مرکز آمار موجود نباشد.

عادل آذر گفت: این افراد باید به سامانه مرکز آمار مراجعه کنند و اطلاعات خود را کامل کنند تا ما این اطلاعات را به سازمان هدفمندی یارانه ها بدهیم.

وی افزود: اگر این خانوارها با مراجعه به سامانه متوجه شدند که اطلاعات آنان وجود ندارد باید اطلاعات خود را به عنوان یک خانوار جدید ثبت و به فرمانداری ها یا استانداریها مراجعه کنند و کد رهگیری خود را به این مراجع بدهند تا اطلاعات آنان ثبت شود و برای ما بفرستند تا بتوانیم برای پرداخت معوقات آنان اقدام کنیم.

وی گفت: عده اندکی با این مشکل مواجه هستند و تاکنون 13 هزار نفر در این زمینه اقدام کرده اند و مشکل آنان برطرف شده است.

رییس مرکز آمار ایران درباره پرداخت معوقات یارانه ها گفت: تصمیم گیری در این زمینه برعهده کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت و اجرای آن با سازمان هدفمندی یارانه هاست.

عادل آذر افزود: ما به طور هفتگی اطلاعات را از طریق سازمان ثبت احوال راستی آزمایی می کنیم و به سازمان هدفمندی تحویل می دهیم و سیاست پرداخت با این سازمان است.

وی گفت: امیدواریم افرادی که کد رهگیری دارند اما اطلاعات آنان در سامانه ثبت نشده است بتوانند معوقات خود را دریافت کنند.

عادل آذر افزود: بیشترین مشکلات مراجعان، درخصوص میزان پرداخت و تعداد نفر است یا اینکه افراد نتوانسته اند حساب بازکنند که این مشکلات به حداقل رسیده است.

رییس مرکز آمار ایران افزود: برخی از افراد نیز این دغدغه را دارند که آیا ازدواج و تولد فرزند آنها ثبت شده است یا نه که به این افراد می گوییم مطمئن باشند اطلاعات به طور مستمر ثبت می شود و نیازی به مراجعه به مرکز آمار نیست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.